Cito is een toonaangevende, internationaal opererende onderneming met als kernactiviteit het betrouwbaar meten en volgen van menselijke mogelijkheden en ontwikkelingen. Cito is gespecialiseerd in toetsontwikkeling, examinering en het meten van leerprestaties. Cito werkt voor zowel de zakelijke en particuliere markt en voor het onderwijs in binnen- en buitenland.
Teldesign herontwerpt in 2005 het Cito-merk en koppelt het, samen met de volledig nieuwe huisstijl aan de nieuwe strategische doeleinden: internationalisering, samenwerking en innovatie.
Citogroep is Cito geworden. Met het omgekeerd vraagteken als leidraad in het logo (ook van Teldesign, 1980) blijft het merk nog steeds herkenbaar en begrijpelijk. De nieuwe pay-off ‘zeker weten’ staat voor de centrale boodschap: Cito garandeert betrouwbare gegevens. Daarnaast is voor alle Cito-producten een geheel nieuwe stijl ontwikkeld. Een stijl waarin veel ruimte wordt gelaten aan een doelgroep-specifieke invulling en tegelijkertijd een hechte eenheid tussen de diverse uitingen waarborgt. Opvallend element hierin is de doelgroepduidende fotografie.
Fotografie
ANP