Zorgverzekeraar VGZ vindt dat het kwalitatief, toegankelijk en betaalbaar houden van de zorg vraagt om een goede organisatie en dat zowel zorgverleners als klanten daarbij een belangrijke rol spelen. VGZ gaat vanuit een positieve houding de zorg slimmer organiseren, samen met alle betrokkenen: Voor goede zorg, zorg je samen.
Voor VGZ, een merk van Coöperatie VGZ, ontwikkelde Teldesign een volledig nieuwe visuele identiteit en huisstijl, gebaseerd op de nieuwe merkpositionering. De esculaap ging overboord en vervangen door een modern logo met een toegankelijke symboliek, refererend aan begrippen als samenwerking, keuze en groei. Naast het logo, het onderscheidende kleurenpalet en heldere typografie, valt de corporate fotografie op; hiervoor werden 50 kleurrijke klanten van VGZ geportretteerd. Zij keren sindsdien terug in alle corporate en marketingcommunicatie, zowel on- als offline.
Coöperatie VGZ
In 2013 ontwerpt Teldesign een afgeleide stijl voor de zakelijke- en arbeidsmarktcommunicatie, alsook voor de interne communicatie binnen coöperatie VGZ.
Huisstijlimplementatie
Merkpositionering
Fotografie
Commercial
Christine Anderton (P), Jin Angdoo Lee (R), Y&R (B)