Verzekerd voor de toekomst

Univé

De appel en de peer
Veel mensen kennen Univé van Daar plukt ú de vruchten van en Zonder winstoogmerk. De samenleving verandert en Univé verandert mee. Na ruim 25 jaar hebben de vertrouwde appel en peer plaatsgemaakt voor een nieuw logo en huisstijl.

Univé heeft Teldesign betrokken bij de vernieuwing van het merk. In 2017 is groen licht gegeven voor de door ons ontwikkelde identiteit van de nieuwe koers.

Een toekomstbestendig merk
De oorsprong van Univé gaat terug naar 1794. De visuele heritage van Univé is gevat in het woord- en beeldmerk. Door verwijzingen te maken met het lettertype en een knipoog naar de oude mascottes is het nieuwe logo tevens een eerbetoon aan de afkomst van het merk. De nieuwe uitstraling is open, gelijkwaardig en vriendelijk. ‘De zekerheid van elkaar helpen.’ Om dit in de vormgeving terug te laten komen is gekozen voor een organische vorm- en beeldtaal. Zijn eenvoud en eigentijds kleurenpalet maakt dat de huisstijl – ook zonder logo – herkenbaar en breed toepasbaar is. Alle bouwstenen zijn geoptimaliseerd voor het scherm met als uitgangspunt; Mobile First. Hiermee krijgt Univé een huisstijl in handen die voldoet aan het toekomstperspectief.

De Univé familie
Univé wíl niet alleen anders zijn dan anderen, zij ís het ook. Het coöperatieve karakter zit in de cultuur en tot in de haarpunten van de organisatie. Het creatieve concept van de nieuwe beeldtaal is hierop gebaseerd. Zo is voor de fotografie gekozen om echte gezinnen te gebruiken, wat een grote impact heeft op de uitstraling van de beelden. Zij vormen een realistische weergave van een eigentijdse samenleving waarin de zekerheid van elkaar helpen steeds belangrijker wordt.

Van logo tot winkel
Nog vóór het onthullen van het nieuwe logo hebben we het grootste deel van alle corporate middelen gereed gemaakt. Inclusief een uniek beeldconcept dat bestaat uit onderscheidende fotografie en meer dan 150 illustraties, dat door onze art direction naadloos aansluit bij de kernwaarden en onmiskenbaar Univé ademt. Een volledige overgang op vele vlakken, van gevelbelettering tot app-tegel. Het is fantastisch deel uit te maken van deze vernieuwing van Univé.

Huisstijlimplementatie

VIM Group

 

Websites

Dept

 

Fotografie

Erik Borst