Van traditionele uitgever naar online dienstverlener

Sdu

Iedere dag opnieuw maken duizenden professionals van de overheid, de juridische en fiscale wereld gebruik van de uitgaven van Sdu Uitgevers. Vaktijdschriften, dagbladen, studieboeken en online informatie.

Teldesign voorziet in 2008 de bestaande huisstijl van Sdu Uitgevers van nieuwe, frisse, moderne stijlelementen. De vernieuwde corporate middelen en de opvallende en geheel nieuw ontwikkelde print- en online arbeidsmarktcommunicatie laat meer van de actieve houding van medewerkers en innovatieve kanten van Sdu Uitgevers zien. De vernieuwde website en intranet voorzien nog beter in de informatiebehoefte en het uitdragen van het Sdu Uitgevers-gevoel.

Het productportfolio van Sdu is van oudsher gebaseerd op gedrukte publicaties zoals boeken, magazines, journaals e.d. met diverse ontwikkelde online extensies. Dit heeft geleid tot een versnipperd aanbod vanuit meer dan 350 verschillende productmerken met een geringe attentiewaarde van het merk Sdu.

In de overgang naar online-dienstverlener bleek het noodzakelijk om helderheid te brengen in het productportfolio en de dienstverlening vanuit klantbehoeften te gaan organiseren.

Teldesign heeft in 2016 samen met Sdu een proces ontwikkeld om deze herstructurering mogelijk te maken. Er is een modulaire en verbindende huisstijl ontworpen. Hierin heeft het merk Sdu een leidende rol en blijven de huidige productmerken (tijdelijk) voortbestaan. Vervolgens zijn er categorieën gedefinieerd naar beroepsgroep en expertisegebied, waarin de huidige productmerken zullen opgaan. Op basis van deze nieuwe structuur zijn de middelen opnieuw ontwikkeld om op korte termijn de ambitie zichtbaar te maken. Voor de langere termijn is er online strategie ontwikkeld om de beste customer experience te bieden.

Het logo van Sdu Uitgevers werd in 1964 ontworpen door Th.H. Oltheten en in 1988 aangepast door Gert-Jan Leuvelink.