Het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis en het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis gaan samen verder als één ziekenhuis, onder de naam OLVG, om samen hun positie als hét toonaangevende stadsziekenhuis van Groot-Amsterdam: Beter in Amsterdam.
In de zomer 2015 waren het merkverhaal en het nieuwe logo gereed, waarna Teldesign gestart is met de ontwikkeling van de identiteit en huisstijl voor OLVG. Samen met RGN, die de impact-analyse heeft uitgevoerd en zorg draagt voor de implementatie van de nieuwe stijl.
Echte Amsterdammers hebben het hart op de tong. Goudeerlijke verhalen en foto’s van specialisten, van patiënten en dierbaren op social media hebben ons geïnspireerd tot een merkconcept waarin OLVG zich spiegelt aan de stad, en de stad zich herkent in OLVG. De basis van dit concept is de dialoog, waarin ervaringen vanuit verschillende invalshoeken elkaar ontmoeten. De dubbele punt wordt in communicatie steeds meer een herkenbaar en onderscheidend element dat het gesprek opent. De huisstijlkleuren van OLVG zijn primair rood en blauw, die gebruikt worden om de dialoog verder vorm te geven.
Huisstijlimplementatie
RGN, brand identity services
Logo en merkverhaal
Kiki Hartmann / BrandBeing
Fotografie
Jonathan Andrew
Website
One Shoe