Voorjaar 2014 starten Imtech en Teldesign een huisstijl- vernieuwingstraject. De opdracht is uitdagend; vergroting van de visuele impact van het merk gekoppeld aan grote zelfstandigheid voor de lokale markten en divisies, met behoud van het bestaande logo, eenvoudig te managen en te vertalen naar gebruiksvriendelijke online huisstijltools.
Teldesign ontwikkelt een volledig modulair grafisch systeem wat zich zowel op esthetisch gevoel alsook volledig geautomatiseerd laat vertalen naar sterk uiteenlopende communicatiemiddelen. Daarnaast wordt de huisstijl verrijkt met een breed kleurenspectrum, een krachtige typografische signatuur en een onderscheidende fotografiestijl, waarin Imtech zich presenteert als een modern bedrijf waarbij trotse medewerkers centraal staan.
Royal Imtech is een Europese dienstverlener op het gebied van elektrotechniek, automatisering en werktuigbouw; van ontwerp, advies en engineering tot realisatie, beheer en onderhoud. Met ongeveer 22.000 medewerkers in 7 divisies en meer dan 12 landen, realiseert het beursgenoteerde Imtech een omzet van circa € 4 miljard.
Op 13 augustus 2015 werd Royal Imtech N.V. failliet verklaard.
Fotografie
Carel Kramer