Kleurrijk, kansrijk en ondernemend

Zadkine

Eén ambitie, één merknaam
In 2017 introduceerde Zadkine een nieuwe merkarchitectuur, gebaseerd op positioneren en profileren. Twaalf colleges werken samen aan het realiseren van de gemeenschappelijke ambitie; met de waarden ‘kleurrijk, samen, kansrijk en ondernemend’ draagt Zadkine bij aan het geluk van zijn studenten. Visuele drager van alle uitingen is de sterke merknaam ‘Zadkine’ in combinatie met de bekende merkkleur. De twaalf collegenamen kregen een eigen logo, gebaseerd op de gemeenschappelijke basis.

Helder en toegankelijk
Voorwaarde was dat de huisstijl voor Zadkine vernieuwend zou zijn, maar tegelijk herkenbaar zou blijven. Met krachtige bouwstenen, heldere layout-principes en eenvoudige richtlijnen zijn de visuele variaties oneindig. Deze flexibiliteit leent zich goed voor alle toepassingen; voor online communicatie, in drukwerk en voor de branding en bewegwijzering van alle locaties. Het resultaat is een krachtige groepsidentiteit met een stoer en functioneel karakter.

Ruimte voor profilering
Binnen de gestelde kaders worden colleges aangemoedigd om op eigen wijze kleur en verdieping te geven aan de waarden van Zadkine. Met een eigen naam en logo, onderscheidende motto’s en een eigen beeldbank die aansluiten bij de belevingswereld van de eigen doelgroepen.

Campagne
Voor de jaarlijks terugkerende Open Dagen ontwikkelden we een Zadkine-brede campagnestijl die stoelt op de kracht van het moedermerk; kleur, beeldmerk en typografie. De mooie portretten van unieke en eigenwijze Zadkine-studenten verbeelden diversiteit, plezier en saamhorigheid.

Positionering
CP Positioneringsadvies

 

Campagne fotografie
Roos Koole