Wie ziek is, heeft niet altijd zin in eten. Terwijl goed eten juist belangrijk is om in conditie te blijven of aan te sterken. Voor, tijdens en na een verblijf in het ziekenhuis.
Begin 2013 startte het AYA Expertise Platform een pilot van een innovatief voedingsconcept op de afdeling Medische Oncologie van het Radboudumc. Na zeer positieve eerste ervaringen is FoodforCare door Maison van den Boer en het Radboudumc doorontwikkeld tot een innovatief, duurzaam en gestroomlijnd voedingsconcept. Het Radboudumc faciliteert de wetenschap, diëtiek en patiëntenparticipatie; Maison van den Boer – met haar specifieke ervaring in voeding, gastheerschap en catering – draagt zorg voor productie, logistiek en het vermarkten en doorontwikkelen van deze formule.
Teldesign ontwikkelde voor FoodforCare – een zelfstandig merk zonder visuele relatie met het Radboudumc en Maison van den Boer – de complete merkbeleving en huisstijl waarmee FoodforCare zich duidelijk en herkenbaar positioneert binnen het domein van zorg en herstel, op het raakvlak van medisch en culinair. De stijl voorziet in een duidelijke creatieve basis, een concreet logo, heldere richtlijnen voor het gebruik van kleur, typografie, hoogwaardige product- en belevingsfotografie, en een speciaal ontwikkelde serie voedingsiconen.
Een catalogus voor de voedingsassistenten, een corporate brochure voor stakeholders en patiënten, en een complete bedrijfskledinglijn zijn de eerste middelen waarmee FoodforCare zich najaar 2015 presenteert.
Iconen
Marco Faasen