Cultureel platform

Grote Kerk Den Haag

Stichting Grote Kerk Den Haag beheert het waardevolle culturele erfgoed ‘Grote Kerk’. De kerk biedt plaats aan levensbeschouwelijke bijeenkomsten en aan tal van maatschappelijke of culturele evenementen. Op deze manier vervult het gebouw ook in deze tijd een belangrijke sociaal-maatschappelijke functie in de stad.

Teldesign ontwikkelt in 2001 een visuele identiteit, die aan twee karakteristieke kenmerken van de organisatie en haar diensten voldoet. De huisstijl heeft in de eerste plaats een eigentijdse uitstraling en sluit tevens aan bij het oorspronkelijke karakter van het monumentale kerkgebouw. De visuele identiteit is gebaseerd op een moderne interpretatie van de glas-in-loodramen. De steeds wisselende samenstelling van onderwerpen in het beeldmerk symboliseert de verschillende gebruiksmogelijkheden van de Grote Kerk; kerk, congrescentrum, concertzaal, museum of bioscoop. De kleurrijke ‘ramen’ verschijnen in uiteenlopende toepassingen als informatiezuilen, gedrukte nieuwsbrieven en tentoonstellingen.