Zorgverbeteraar

Agis

Agis behoort met 1,23 miljoen klanten en ruim 1.400 medewerkers tot één van de grote zorgverzekeraars in Nederland. Hiermee neemt Agis een belangrijke positie in binnen de Nederlandse gezondheidszorg. In januari 2008 fuseert Agis met Achmea.

De visuele identiteit uit 1999 is tien jaar later sterk ‘vervuild’. De corporate stijl sluit onvoldoende aan bij de marketinguitingen, en ook Agis-online houdt er een geheel eigen stijl op na. Teldesign wordt eind 2009 gevraagd vanuit de recent ontwikkelde online-strategie een volledig nieuwe Agis-stijl te ontwerpen. Basis vormt de bestaande merkidentiteit en het Agis-logo.

‘Agis de zorgverbeteraar’ vormt het vertrekpunt waarop een krachtige en uitgesproken persoonlijke stijl wordt ontwikkeld. Naast een volledig nieuw kleurenpalet krijgt ook de beeldbank een volledige make-over. Samen met letterontwerper Pieter van Rosmalen wordt een eigen Agis-script ontworpen. In juni 2010 maken de Agis-medewerkers kennis met de vernieuwde stijl, waarna wordt toegewerkt naar een eveneens volledig opgefriste eindejaarscampagne.

Agis is ontstaan uit een fusie van de drie regionale zorg- verzekeraars Anova, Anoz en ZAO. Het logo werd in 1999 ontworpen door Kris Kras en is gebaseerd op koning Agis van Sparta.

Huisstijlimplementatie
NykampNyboer