Zorg slimmer organiseren

Coöperatie VGZ

Coöperatie VGZ is een zorgverzekeraar zonder winstoogmerk, die een actieve rol speelt in de slimme organisatie van zorg in Nederland. Meer dan 2500 mensen helpen dagelijks 4,2 miljoen klanten op weg naar goede en betaalbare zorg, op basis van medisch-inhoudelijke kwaliteit, klantbeleving en zorgkosten.

Coöperatie VGZ richt zich in haar communicatie vooral op de zorgpartners, politiek en de eigen medewerkers. Onderlinge inspiratie vanuit belangrijke maatschappelijke thema’s in zorg en samenleving. Eén mooi voorbeeld van zo’n innovatief antwoord is wijknetwerken, een initiatief van Coöperatie VGZ.

Coöperatie VGZ voert de verzekering uit voor verschillende merken, waaronder VGZ en Bewuzt, waarvoor Teldesign ook het merk en de huisstijl ontwikkelde. De coöperatie en het merk VGZ maken gebruik van hetzelfde logo, maar hebben een eigen grafische stijl en beeldbank.