Van en voor mensen in de zorg

IZZ

IZZ, het ledencollectief van mensen in de zorg
Voor IZZ (voorheen stichting IZZ) ontwikkelde Teldesign de nieuwe merkidentiteit en huisstijl. De identiteit is gebaseerd op het concept ‘Gezondheid²’ wat symbool staat voor de dubbelrol die herkenbaar is voor mensen in de zorg. De werk-privébalans die onder druk staat voor de zorgprofessional die op zijn werk én thuis voor anderen zorgt of zelf zorg nodig heeft.

De huisstijl bestaat uit 3 krachtige elementen
Het merk bestaat uit een scala aan ‘paarsen’ en daarmee blijft paars, als belangrijkste huisstijlkleur, herkenbaar bij zijn achterban en doelgroep. De facetten – een lijnenspel van horizontale en diagonale vlakken – staan symbool voor verbinden en samenwerken van mensen, partners, producten en diensten. Deze ‘paarsen’ en facetten vormen samen met de witte letters IZZ tevens het krachtige nieuwe logo.

Een rijke beeldtaal
De beeldtaal van IZZ is een rijk onderdeel van de identiteit en bestaat uit fotografie, illustraties, infographics en pictogrammen. De corporate fotografie van IZZ is de meer emotionele verbeelding van Gezondheid². Zorgprofessionals worden geportretteerd in hun dubbelrol waardoor echte verhalen worden verteld. De illustratiestijl wordt ingezet als middel om inhoudelijk complexe informatie te verbeelden.

De IZZ Zorgverzekering
De IZZ Zorgverzekering is een product van IZZ en wordt uitgevoerd door VGZ voor de Zorg. Teldesign heeft naast het merk IZZ ook de merkstijl voor deze verzekering ontwikkeld.

Aanvullende expertises
– Merkstructuur
– Positionering
– Copyplatform

Fotografie

Marijke de Gruyter / Foto Formation

 

Copyplatform

Customer Revolution

 

Merkfilm

N=5