Verbindend, betrokken en trots

Dura Vermeer

Dura Vermeer opereert in de dynamische omgeving van wonen, werken en mobiliteit. Maatschappelijke veranderingen en de hectische bouwwereld dagen Dura Vermeer voortdurend uit te blijven innoveren in het producten- en dienstenpakket. Zo komen projecten in toenemende mate op de markt middels publiek-private samenwerking, concessies of andere samenwerkingsvormen. Ook is er in toenemende mate aandacht voor integrale gebiedsontwikkeling, meervoudig grondgebruik en het combineren van functies.

Onze samenwerking met Dura Vermeer dateert van eind jaren 90, toen Teldesign de jaarverslagen ontwierp voor de Rotterdamse bouwer Dura. Hieruit volgt in 1999 de opdracht voor een nieuwe visuele identiteit voor fusiepartners Dura en Vermeer, met de familiebedrijf eigen kenmerken trots, verbindend en betrokken.

Nadat de huisstijl in al die jaren doorlopend, maar vaak onzichtbaar werd aangepast aan gebruikerseisen en technische veranderingen, werd in 2014 begonnen met een revitalisatie van de huisstijlbasis en het gefaseerd aanpassen van de huisstijlmiddelen.

Fotografie
Jonathan Andrew, Sebastiaan Knot, Reinier Gerritsen

Huisstijlimplementatie
RGN, brand identity services