Ziekenhuis met een verhaal

Isala

Patiƫnten nemen meer en meer de regie en de relatie tussen medisch specialist en ziekenhuis verandert. Er komt meer concurrentie, er verschijnen nieuwe zorgaanbieders en er ontstaan nieuwe samen- werkingsverbanden in de regio. Kwaliteit wordt transparanter en is meer dan medische kwaliteit alleen. Al die veranderingen in de zorg vragen ook om heldere en eenduidige communicatie

Isala Klinieken, in 1998 ontstaan uit een fusie van het Sophia ziekenhuis en De Weezenlanden, wordt Isala. Na tien jaar ontwikkelen en bouwen opent Isala halverwege 2013 een compleet nieuw ziekenhuis aan de rand van Zwolle. Samen met Teldesign is een nieuwe corporate story ontwikkeld, een beeldbank, een nieuw logo en complete huisstijl.

Uitgangpunt voor de nieuwe visuele identiteit van Isala is het open en vriendelijk communiceren met patiƫnt en zorgpartners en het inspireren en faciliteren van medewerkers bij in- en externe communicatie.

Isala is het grootste topklinische ziekenhuis van Nederland. Jaarlijks verzorgen 5.418 medewerkers meer dan 550.000 polikliniek- bezoeken, 47.000 klinische opnames en 51.000 dagbehandelingen.

Fotografie ingimages.
Huisstijlimplementatie RGN.