Wij geven je vleugels

Transavia Airlines

Transavia, dochtermaatschappij van de KLM, was in 1994 volgroeid tot een volwaardige marktspeler. De visuele presentatie sloot echter niet meer aan bij het enthousiasme, de inzet en de dynamiek van Transavia. De luchtvaartmaatschappij wilde af van het beeld uit de pionierstijd; Transavia werd Transavia Airlines. Transavia vroeg Teldesign een volledig nieuw merk en complete huisstijl te ontwikkelen.

De T van Transavia kreeg dynamiek en snelheid, waarbij de vier strepen verwezen naar de strepen op het jasje van de captain. Groen bleef behouden, waaraan blauw, een verwijzing naar de moedermaatschappij, werd toegevoegd. Binnen een jaar waren naast de corporate communicatiemiddelen ook alle vliegtuigen van binnen én buiten van de nieuwe stijlkenmerken voorzien. Het creatieve team was ook verantwoordelijk voor de bekledingsstoffen, tapijten en verpakkingen, en voorzag de bemanning van een volledig nieuw ontworpen garderobe.