Ontzorgen van acht miljoen klanten

Achmea

Achmea, onderdeel van Eureko, is de grootste verzekeringsgroep van Nederland. Of het nu gaat over gezondheid, geld voor later, goede arbeidsvoorwaarden of het afdekken van bedrijfsrisico’s; Achmea neemt haar klanten de zorg uit handen. Met zo’n 22.000 medewerkers ontzorgen zij een brede klantengroep van particulieren, overheden, AEX-bedrijven tot kleine en middelgrote bedrijven.

Achmea voert bekende merken als Zilveren Kruis en Centraal beheer. In 2001 start het bedrijf een herpositioneringstraject; het wil zichzelf zichtbaar maken voor de consument en kiest voor de endorsed merkstrategie. Holding Achmea en de merken komen vanaf dat moment samen in beeld voor mens en markt.

Teldesign ontwikkelt en ontwerpt het nieuwe logo en de huisstijl, voert voor Achmea het merkenmanagement uit en maakt de implementatie van de nieuwe huisstijl mogelijk. Het repetitieve gebruik van het merk in de campagnes bevordert de herkenning en naamsbekendheid van de organisatie en draagt zodoende bij aan de vergroting van de marktwaarde van de organisatie.