Nieuw perspectief

Koninklijke IBC

Koninklijke IBC, van oorsprong een traditioneel familiebedrijf, zette in 1995 het mes in het verleden. De losse bedrijven waaruit IBC bestond moesten gaan samenwerken in plaats van concurreren, en de gerichtheid op het proces moest een gerichtheid op de markt worden.

Met het nieuwe logo, zowel voor ‘Koninklijke’ als voor de grote hoeveelheid bedrijfsonderdelen, en een onderscheidende kleurstelling werd het nieuwe Koninklijke IBC gepresenteerd als een eenheid; hecht maar levendig, stevig en sierlijk, rustig en met gevoel voor traditie.

Al tijdens de implementatie van de nieuwe huisstijl in 1996 werd IBC zichtbaar in het Nederlandse landschap als bouwer van betekenis. De samenwerking tussen het bedrijf en Teldesign hield bijna 7 jaar stand en resulteerde in een consequent doorgevoerde huisstijl, opvallend rijdend materieel en goed ingerichte bouwplaatsen, en niet in de laatste plaats in een serie prachtig uitgevoerde en voor een bouwbedrijf opvallende en onderscheidende jaarverslagen.

Heijmans
In 2000 ging Koninklijke IBC op in bouwmaatschappij Heijmans.