Iedereen verdient een morgen

KWF Kankerbestrijding

In 1949 ontving Koningin Wilhelmina voor haar gouden regeringsjubileum omgerekend 1 miljoen euro van de Nederlandse bevolking. Met dit geld werd het Koningin Wilhelmina Fonds voor de Nederlandse Kankerbestrijding opgericht. Het steeds drukker wordende goede doelenlandschap en een lastig te hanteren naam vragen in 2003 om reorganisatie en rigoureuze vernieuwing in de communicatie.

Als onderdeel van deze verandering ontwierp Teldesign een volledig nieuwe identiteit en huisstijl. Met een nieuwe naam profileerde KWF Kankerbestrijding zich vanaf 2003 als hét fonds voor de kankerbestrijding in Nederland. De inmiddels bekende krab werd behouden en kreeg een prominente plek in een nieuw merkbeeld; de kleuren rood, wit en blauw worden sindsdien geclaimd in het Nederlandse domein van de fondsenwerving.

Teldesign ontwikkelde voor KWF Kankerbestrijding een digitale huisstijlmanagementtool, waarin onder meer tachtig brochures zijn ondergebracht. Folders, DM-materiaal, formulieren en een beeldbank, worden sindsdien online onderhouden. Een meer eigen fotografieconcept zorgt voor de juiste ‘tone of voice’ en identificatie met het onderwerp. Teldesign was tussen 2003 en 2014 elk jaar verantwoordelijk voor de financiële verslaglegging.

Fotografie
Ronald Brakel, Ruben Eshuis, Reinier Gerritsen, Arjan Hamel, Myra May, Tessa Posthuma de Boer, Wouter Rosenboom, Jeroen Scheelings, Carolien Sikken, Robbert van Sluis, Goffe Struiksma, Wim Vooijs, Sarah Wong, Yani

Campagnefilm
Arjaan Hamel, HOUDINI, Trudelies van der Poel, Co Prins, Wim Ubachs, Yani