Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Een nieuwe visuele identiteit voor twee gefuseerde dochters van Gasunie en TenneT.

VertiCer

Klik op de pagina om meer te lezen

“Teldesign heeft ons snel en vakkundig geholpen met het ontwikkelen van onze nieuwe huisstijl.”

Roelf Tiktak, Ilona Bruens
Bestuurders VertiCer

VertiCer

Opdrachtgever

VertiCer

Werkzaamheden

Visuele Identiteit
Website

Uitdaging

Een nieuwe visuele identiteit voor een fusie van twee organisaties.

Waarom

Om de markt zo goed en zo efficiënt mogelijk te kunnen bedienen besloten dochterondernemingen van Gasunie en TenneT (Vertogas en CertiQ) verder te gaan onder één vlag; VertiCer. Door de fusie was behoefte aan een volledig nieuwe identiteit.

Wat

VertiCer is hét centrale loket voor de verstrekking van Garanties- en Certificaten van Oorsprong voor elektriciteit, hernieuwbare thermische energie, groen gas en groene waterstof. Zij waarborgen daarmee de herkomst van geproduceerde energie en faciliteren hiermee de energietransitie op nationaal en Europees niveau.
Met de certificering van alle energiedragers onder één dak is VertiCer een solide, deskundige en toekomstbestendige partner in de energietransitie.

Hoe

VertiCer is een nieuw bedrijf, en men zocht naar een volledig nieuwe identiteit, een visuele connectie met de oude huisstijlen van Vertogas en CertiQ of met de moederbedrijven (Gasunie en TenneT) was niet aan de orde.

In de eerste gesprekken met de betrokkenen zijn er wensen uitgesproken; hoewel de nieuwe organisatie in de kern uitvoerend is en de communicatie vooral informerend is, mag de huisstijl wel een connectie aangaan met de doelgroep en mag deze ook een mate van maatschappelijke betrokkenheid uitdragen. Kort samengevat moet de nieuwe identiteit aan de kenmerken voldoen:

– herkenbaar, internationaal en modern
– authentiek, stoer en trots
– dynamisch en inspirerend in toepassing
– duurzaam en betrouwbaar

Door een besluitvaardige opdrachtgever konden we snel schakelen, met als resultaat dat in een relatief kort tijdsbestek de ontwikkeling van deze identiteit konden realiseren.

Resultaat

Een verhaal, stijl en logo die aansluiten bij de kern van de organisatie en ruimte biedt voor groei. In de samensmeltende bollen zien we de fusie tussen de 2 organisaties terug en de verschillende energiebronnen vormden de inspiratie voor het kleurenpalet. De typografie en iconografie zorgen voor een heldere, moderne uitstraling.

Website

Digital Impact