Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Een opgeruimd merk voor een Europees kledingbedrijf met Nederlandse roots.

Petrol Industries

Klik op de pagina om meer te lezen

“Door Teldesign kunnen we ons weer richten op zaken die waarde toevoegen aan ons merk.”

Guido Wicherts
Marketing Manager

Petrol industries - Teldesign

Petrol Industries

Opdrachtgever

Petrol Industries

Werkzaamheden

Merkstructuur
Huisstijl

Uitdaging

Een inhoudelijke en visuele aanscherping van een Europees denim-merk in het middensegment.

Waarom

Door jarenlang ondernemen met een intern ontwerp- en styling- team en een verandering in de strategie, was het onduidelijk geworden hoe het merk Petrol Industries er precies uitzag. Een uitgelezen moment om een extern bureau in de hand te nemen om het merk eens goed onder de loep te nemen.

Wat

Petrol Industries ontwikkelt en verkoopt sinds 1989 betaalbare denim en gerelateerde kleding voor jongens en mannen. Sinds de oprichting heeft het merk een aanzienlijke groei doorgemaakt. Gedreven door zijn unieke merkpositionering – vintage en vakmanschap – spreekt het een zeer grote groep consumenten aan. Daarmee heeft het succesvol aanwezigheid opgebouwd in de Europese markt.

Hoe

Ook Petrol Industries is onderweg naar een groenere toekomst. Maar hoe bouw je verder aan je merk waar het ‘fossiele’ vanaf druipt? Heel simpel, door het te omarmen, in de geschiedenis te plaatsen en ‘groen’ te doen.  Zo verloochen je je ‘roots’ niet en voorkom je greenwashing. 

Het merk heeft met het credo ‘motor-centric’ een redelijk unieke plek binnen de denim fashion categorie, die in beeld goed is te omarmen in de energie transitie (ge-elektrificeerde motoren en auto’s zijn ook heel cool). 

De modecultuur is er één van veranderingen en inspelen op trends, in de huisstijl moest er dus ruimte voor dit soort communicatie open blijven. Daarom zijn we in de uitwerking vooral scherp geweest op het merk en de hoofdlijnen zodat daarbinnen nog veel ingevuld kan worden door het interne design team.

Resultaat

Een opgeruimd merk dat gestroomlijnd met de strategie, ruimte biedt voor eigen ontwikkeling.